• RasprodajaSALE
  • Novi artikliNOVO
  • Top artikliTOP
  • Shopovi
  • Vozila
  • Nekretnine
  • Izaberi paket
  • Registracija
  • Linkovi

Najkorisniji savjeti kako pripremiti automobil za put

Izvor: Oblak.ba
07/01/2024

Evo naših savjeta kako pripremiti vozilo za putovanje, važno je da provjerite:

1. Ulje i filter motora

Motorno ulje daje svakom motoru podmazivanje i hlađenje što je važno za ispravan i dugotrajan rad motora. Provjerite nivo i stanje ulja u svom automobilu. Nivo ulja utvrđujete mjernom šipkom za provjeru ulja, na kojoj se nalaze oznake za minimum i maksimum. Pripazite da vaš automobil stoji na ravnoj površini prilikom mjerenja kako bi rezultat mjerenja bio ispravan. Također izbjegavajte provjeru nivoa ulja kada je motor vruć, kako se ne bi povrijedili. Pričekajte dok se motor ne ohladi, te onda izvadite mjernu šipku. Iz istih razloga, nikada nemojte provjeravati nivo ulja dok motor radi.

Filter ulja se obavezno mijenja kod svake promjene ulja. Filter za ulje uklanja onečišćenja iz ulja i neophodan je dio za ispravno funkcionisanje motora. Postoje dvije vrste filtera ulja, a najčešći su u obliku spremnika, spremni za ugradnju u kućište unutar motora. Pravilno odabran filter osigurava siguran rad motora.

2. Kočionu tečnost

Uloga kočione tečnosti je da prenese pristisak sa glavnog kočionog cilindra na kočione čeljusti koje usporavaju i zaustavljaju disk, a time i automobil. Kada mijenjati kočionu tečnost? Najčešća preporuka proizvođača je da se ova tečnost mijenja na svake dvije godine, ili na pređenih 60.000 km (ako se auto koristi intezivnije i ova kilometraža se napravi u vremenu kraćem od dvije godine), ali svakako pogledajte korisničko uputstvo za svoj automobil da biste imali tačan podatak. Nivo kočione tečnosti se kontroliše na posudi (postoje oznake za minimum i maksimum na posudi) koja se nalazi u motornom prostoru.

3. Rashladnu tečnost (antifriz)

Redovne kontrole nivoa rashladne tečnosti su neophodne za zdravlje vašeg automobila. Bez dovoljne količine rashladne tečnosti, moguće je da se vaš automobil pregreje i izazove značajna oštećenja motora. Provjera i dopunjavanje nivoa rashladne tekućine može pomoći vašem automobilu da radi nesmetano, pružajući vam bezbrižnost svaki put kada sjednete za volan. Nikako ne proveravajte dok je vruć motor, sačekajte da se motor ohladi. Vrući motor može značiti da postoji pritisak u sistemu za hlađenje i ako se otvori, može dovesti do curenja vruće tekućine i uzrokovati ozbiljne ozljede. Podizanje haube može pomoći u oslobađanju topline i ubrzati proces hlađenja. Ako je nivo rashladne tečnosti blizu ili ispod donje oznake, moraćete da dodate još rashladne tečnosti. Tečnost za hlađenje motora mijenjajte na svake dvije godine.

4. Ulje servo volana

Provjera tekućine servo upravljača jednostavan je zadatak koji svako može obaviti. Ipak, često se zanemaruje sve dok se ne pojave znaci tečnosti u servo upravljaču i buke pumpe. Lokacija spremnika tekućine servo upravljača se razlikuje za svako vozilo. Obično je to mala, prozirna posuda sa crnim poklopcem. Mnoga vozila imaju oznake na vanjskoj strani rezervoara koje označavaju maksimum ili minimum. Uvijerite se da je nivo tečnosti iznad oznake minimum.

5. Tečnost za vjetrobransko staklo

Vrijedi napomenuti da tekućina za pranje vjetrobrana sadrži metanol i otrovna je ako se proguta. Tečnost za vjetrobransko staklo dopunićete na način da u motornom prostoru potražite gornji dio boce koji ima logo perača vjetrobrana. Vrh kapice može biti plav ili providan. Sama boca za pranje takođe može biti prozirna ili obojena.

6. Tečnost klima uređaja

Nije jednostavno utvrditi potreban nivo tečnosti, ali dobar pokazatelj je rashladna moć klime. Ako klima u automobilu slabije hladi onda je treba dopuniti. Punjenje klima uređaja uključuje uklanjanje cjelokupnog postojećeg rashladnog sredstva i svih tragova vlage iz sistema i zamjenu svježim rashladnim sredstvom. Koristeći automatsku mašinu za klimatizaciju, dva  crijeva su pričvršćena na sistem klimatizacije ispod haube – jedno na port visokog pritiska, drugo na port niskog pritiska. Prvo se vrši test pritiska kako bi se utvrdilo koliko je gasa izgubljeno. Ako rezultat testa pokaže da u sistemu ostaje malo ili nimalo plina, to ukazuje na ozbiljniji problem kao što je potencijalno curenje i punjenje je zaustavljeno. Ako se ne pronađu kvarovi, mašina vraća staro rashladno sredstvo i sve nečistoće iz klima uređaja pomoću specijalizovane vakum pumpe. Zatim se svježi plin i mazivo ubrizgavaju natrag u sistem klimatizacije prema zapremini i vrsti koju preporučuje proizvođač vozila.

7. Gume (pritisak, rezervni točak)

Gume su jedini dio vozila koji je u direktnom kontaktu sa cestom, tako da je potrebna dodatna pažnja kako bi se osiguralo da su pravilno napumpane, da pokazuju habanje gazećeg sloja, da nemaju vidljive nedostatke i da su veličine i tipa koje je odredio proizvođač. 

Ključna razmatranja za održavanje guma uključuju:

Vazdušni pritisak : Specifičan pritisak vazduha koji zahtevaju gume vozila nalazi se na maloj naljepnici pričvršćenoj na unutrašnjoj strani vozačevih vrata. Navedene temperature se obično navode kao „hladne temperature“, što znači da treba provjeriti pritisak u gumama prije nego što se vozilo vozi bilo koji vremenski period. Pritisak u gumama treba provjeriti najmanje svakih 1500 kilometara. Ako je vozilo jako opterećeno, vuče prikolicu ili se zadržava na putu tokom dužeg perioda vožnje, gume treba, u najmanju ruku, vizualno provjeriti na svakom zaustavljanju. Dobra je ideja držati mjerač tlaka zraka u pretincu za rukavice vašeg vozila. 

Rotacija: Vozila dolaze u različitim konfiguracijama pogonski točkova, uključujući pogon na prednje točkove, pogon na zadnje točkove i pogon na sva četiri točka. Točkovi koji primaju snagu troše se brže od guma bez pogona. Ovo posebno važi za vozila visokih performansi, gde su okretanje točkova i teško skretanje dio norme. Dodatno, istrošene ili labave komponente upravljača mogu dovesti do neravnomjernog trošenja prednjih guma. Mnoge trgovine uključuju rotaciju guma u cijenu svojih akcija za zamjenu ulja. 

Stanje: Izbočine i druga vizuelno vidljiva oštećenja treba da pregleda profesionalac kako bi se osiguralo da strukturni integritet gume nije ugrožen. Čak i manji udar iz udarne rupe ili ivičnjaka može oštetiti gumu.

Ako se nešto loše desi gumama vašeg automobila, poslednja stvar koju želite je da saznate da vam je rezervna guma prazna i neupotrebljiva! Dakle, uvjerite se da su vaše rezervne gume potpuno napumpane i da nemaju nikakvih ureza ili uboda. Takođe je veoma važno da provjerite da li imate sav alat potreban za zamjenu guma, samo da biste bili sigurni da na putovanju putujete sa sigurnim i pouzdanim gumama.

8. Svjetlosnu signalizaciju

Radna prednja i zadnja svjetla su važna za sigurnu vožnju noću. Uvjerite se da vam pokazivači smjera funkcionišu i provjerite svjetlo na registarskoj tablici. Uključite farove, parkirna svjetla i žmigavce, a zatim provjerite da li svi svijetle kako bi trebali. Dok testirate svjetla, zatrubite nekoliko puta da biste bili sigurni da i ona radi.

9. Akumulator

Uklonite svu koroziju na terminalima akumulatora. Iako može biti teško uočiti znakove da se akumulator može pokvariti, postoje stvari koje možete učiniti kako biste osigurali da akumulator ima jaku vezu s električnim sistemom automobila. Potražite nakupljanje korozije na priključcima akumulatora i ako je potrebno očistite terminale akumulatora mješavinom od 1 žlice (15 ml) sode bikarbone i 1 šolje (250 ml) vode. Pomiješajte to dvoje u posudi, a zatim upotrijebite četkicu za zube da istrljate terminale.

10. Potrebštine za hitne slučajeve

Spakujte komplet prve pomoći, lopatu, uže ili vuču, trougao upozorenja, Hi-Viz prsluk i možda rezervu benzina/dizela ako automobilu ponestane ili se zaglavi tokom loših uslova.